Centrul de informații

PASUL 4: ÎNCEPE SĂ VINZI

  1. 1. Accesare panou administrare
  2. 2. Vizualizarea comenzilor
  3. 3. Filtrarea comenzilor
  4. 4. Procesarea și facturarea comenzilor
  5. 5. Anularea comenzilor
  6. 6. Vizualizare detalii plată (PayU)
  7. 7. Recomandări de împachetare a produselor
  8. 8. Livrarea produselor
  9. 9. Procesarea retururilor

1. Accesare panou administrare

  • Accesează butonul Login din pagina marketplace.elefant.ro.
  • Vei fi redirecționat către pagina de login în panoul de administrare VTEX.

2. Vizualizarea comenzilor

  • Accesează Gestionare comenzi în meniul lateral, după care Toate comenzile.
  • Vei putea vedea date statistice generale despre comenzile tale, lista de comenzi conform filtrelor aplicate și alte detalii. gestionarea-comenzilor-1

3. Filtrarea comenzilor

  • Pentru căutarea unei comenzi sau vizualizarea unui grup de comenzi poți utiliza filtrele disponibile: filtrarea-comenzilor-2
  • La fel, poți utiliza bara de căutare pentru a găsi o anumită comandă după nume client sau ID comandă.
  • Accesează comanda de care ești interesat și vei vedea mai multe detalii, printre care: ID comandă, nume client, valoarea comenzii și statusul comenzii. id-comanda-3
  • În aceeași pagină mai jos poți vizualiza adresa de livrare, conținutul comenzii, adresa și metoda de livrare. continut-comanda-4
  • În continuarea paginii poți vizualiza și Metoda de plată, precum și axa temporală cu toate acțiunile efectuate pe această comandă. metoda-plata-5

Accesând butonul Imprimare poți descărca o copie a detaliilor comenzii.

4. Procesarea și facturarea comenzilor

  • Din pagina „Detalii comandă” poți procesa și factura comenzi.
  • În zona FLUX accesează Începe manipulare comandă. incepe-manipulare-6
  • Confirmă manipulare comandă. confirma-manipulare7
  • Acum poti factura comanda.
  • Pentru facturarea comenzii, din pagina „Detalii comandă” accesează Articolele facturii arrow Trimite o factură. facturare-comanda-8
  • În următorul pas vei putea alege să facturezi parțial sau total comanda. trimite-factura-9
  • Completează datele facturii. Tot de aici poți adăuga cod de urmărire pentru colet și selecta să trimiți factura. date-facturi-10

Felicitări! Comanda ta este facturată și gata de livrare!

felicitari-11

5. Anularea comenzilor

  • În cazul stocului epuizat sau alte motive de acest fel, solicită anularea comenzii accesând Status comandă arrow Anulare comandă. După asta trebuie să confirmi această operațiune. anulare-comanda-12
  • În situația în care clientul a solicitat o anulare de comandă, confirmă prin accesarea butonului Anulare comandă. anulare-comanda-13

6. Vizualizare detalii plată (PayU)

  • Pentru plățile achitate online, vei putea vizualiza tranzacțiile în panoul de administrare PayU.
  • Pentru asta accesează https://marketplace.ro.payu.com/account/login/elefant și conectează-te cu email și parola setată anterior.
  • Accesează zona Tranzacții din meniul lateral. detalii-payu-14
  • Selectează perioada pentru care vrei să vizualizezi datele sau caută direct dupa ID sau referința internă. detalii-payu-15
  • Pentru fiecare comandă vei vedea suma capturată, valuta, ora tranzacției etc.

Accesând Exportă CSV vei putea descărca raportul de plăți conform filtrelor de căutare setate anterior.

7. Recomandări de împachetare a produselor

Îți recomandăm să împachetezi coletele în ambalaj protector, în funcție de conținutul produselor pe care urmează sa le expediezi.

Pe fiecare colet te rugăm să specifici clar:

  • numele expeditorului,
  • numărul de telefon,
  • obligatoriu numele destinatarului,
  • adresa completă a destinatarului (POSTCODE, număr casă, nume stradă, oraș),
  • numărul de telefon.

În dependență de categoria de produs pe care o livrezi, îți recomandăm următoarele modalități de împachetare:

  • Sticlărie, geamuri: ambalaj special compartimentat din lemn, umplut cu polistiren;
  • Dulciuri, haine: folosește cutii de carton și folie protectoare, genți de plastic, genți de pânză și folie protectoare;
  • Sticlărie, parbrize, geamuri, băuturi / lichide îmbuteliate în sticlă, tablouri, gravuri: folosește ambalaj din lemn / OSB umplut cu polistiren sau alt material protector;
  • Echipamente electrocasnice, piese auto: folosește ambalaj din carton presat, umplut cu polistiren sau ambalajul original;
  • Frigidere, mașini de spălat, aragaze, hote, cuptoare electrice: folosește ambalaj din lemn / OSB sau din carton presat, umplut cu polistiren sau ambalajul original, în cazul electocasnicelor mari, acestea pot fi livrate în ambalajul oferit de producător;
  • Articole de pescuit: ambalaj de carton multiplus stratificat umplut cu polistiren;
  • Mobilă, piese mobilier și instrumente muzicale: ambalaj de carton presat umplut cu polistiren și sigilat cu folie protectoare.

Recomandăm evitarea expedierii porțelanurilor scumpe, a sculpturilor și a tablourilor de valoare, fără asigurarea lor. Valoarea ridicată a acestora impune condiții speciale de ambalare, pe care dacă nu le respecți, pot apărea deteriorări.

Nu uita să pui în coletul ce pleacă către client și factura printată a comenzii!

8. Livrarea produselor

Îți recomandăm să respecți timpul de procesare, predare și livrare a comenzilor. Clienții care își primesc comenzile la timp sunt mai fericiți și vor mai comanda produsele tale! La fel, ai șanse mai mari să primești review-uri bune, iar produsele tale să fie recomandate și altor cumpărători!

9. Procesarea retururilor

Conform legislației clienții au dreptul să returneze produsele comandate în 14 zile.
Recomandarea noastră este să procesezi returile cât mai rapid.